Type de document : Original Article
Auteurs
1 Maître assistant Université Shahid Chamran d'Ahvaz
2 Maître assistant-Université Shahid Chamran d'Ahvaz
3 Doctorante Université Shahid Chamran d'Ahvaz
Résumé
Mots clés
Sujets principaux
Titre d’article [فارسی]
Auteurs [فارسی]
در روزگار معاصر، موضوع گمگشتگی به یکی از دورنمایههای رایج آثار نویسندگان، از جمله ماری اندیای، تبدیل شده است ؛ نویسندهای که از آغاز فعالیت ادبیاش در هفدهسالگی، خود را به عنوان یکی از نوابغ ادبی معاصر به اثبات رسانده است.
گمگشتگی مفهومی به ویژه مکانی است: گم شدن در مکان روی میدهد. مکان، آنطور که در سه رمان آب و هوای فصلی، رزی کارپ و قلبم در تنگنا بازنمایی میشود، چشماندازی مخدوش را شکل میدهد که میتواند یکی از اجزا درونمایهی گمگشتگی به شمار آید. در این مقاله، رابطهی بین چشمانداز و زاویهی دید توصیفگر را بررسی میکنیم، خواه توصیف گر راوی داستان باشد خواه یکی از شخصیت های داستانی. در این بررسی،مطالعه ویژگی های چشم اندار با توجه به نظریهی چشمانداز-اندیشه ی میشل کولو، صورت می گیرد.
Mots clés [فارسی]