Type de document : Original Article
Auteur
Enseignant-chercheur émérite Université de Toulouse Jean-Jaurès Laboratoire LLA-Créatis
Résumé
Mots clés
Sujets principaux
Titre d’article [فارسی]
Auteur [فارسی]
دراین مقاله که بخش دوم مقاله ایست که در شماره پیش در باره آموزش زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی، از همین مولف، منتشر شد، هدف نخست طرح مشگلات بیان شفاهی است، مشگلاتی که به نسبت نوع متون و موقعیتهای موجود حاصل میشود، به نحوی که آموزش پی گیرمکالمه الزاما ضامن تلفظ صحیح و کاربرد درست جمله بندیها در زبان گفتاری ونوشتاری نیست. بلکه بازیهای نمایشی برای ایجاد انگیزه در زبانآموز و تقویت حافظه یادگیریش، تلفظ و لحن صحیح گفتارش، نقش موثری دارد چرا که ذهن و جسمش را در این یادگیری فعال میکند. هدف دوم نیز کاربرد صحیح، شناختن و اندیشیدن درنقطه گذاریهاست که به جمله و عوامل ان معنای درستی میدهد و باعث میگردد که زبانآموز مفاهیم را در زبان بیگانه همچون زبان خودش به کار بگیرد. بیشک دراین راستا معلم زبان است که در مسیر یادگیری، تغییرات جانشینی وتسلط بر زبان بیگانه، زبان آموزرا یاری میدهد.
Mots clés [فارسی]