Type de document : Original Article
Auteurs
1 دانشیار گروه زبان فرانسه دانشگاه اصفهان
2 دانشجوی دکتری آموزش زبان فرانسه دانشگاه تربیت مدرس تهران
Résumé
Mots clés
Sujets principaux
Titre d’article [فارسی]
Auteurs [فارسی]
امروزه، به دلیل همه گیری Covid 19 و عدم امکان ارائه دوره های حضوری، فناوری دیجیتال و در نتیجه تکنولوژی آموزشی بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.مقاله حاضر تآملی است پیرامون تآثیر تکنولوژی آموزشی بر بهبود تولید نوشتاری در کلاس های زبان فرانسه در ایران. بنابراین متذکر می شویم که در مقایسه با آموزش سنتی، تکنولوژی آموزشی به طور فزاینده ای زبان آموزان و فرآیند یادگیری را ارضا می کند. تکنولوژی آموزشی ابزاری قدرتمند است که به معلم این اجازه را می دهد که چشم انداز آموزشی متفاوتی را ترسیم کند. مدرس دیگر در مرکز فرآیند یادگیری قرار ندارد و جای خود را به فراگیر می دهد. طی این تحقیق تلاش ما بر این است که نشان دهیم چگونه ترکیب کلاس های زبان فرانسه در ایران با فناوری آموزشی، می تواند بر ارتقا نوشتار زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه تآثیر بگذارد.
هدف از نگارش این مقاله بررسی استفاده از تکنولوژی آموزشی در کلاسهای زبان فرانسه در ایران و رابطه آن با یادگیری تولید نوشتاری می باشد. همچنین هدف دیگر بررسی رابطه ی بین تکنولوژی آموزشی و کاربرد تعاملی و گروهی در آموزش زبان است. در راستای این تحقیق، در یکی از موسسأت آموزشی تهران، دو گروه از فراگیران سطح A2 هرگروه متشکل از 10نفره ، بعنوان گروه تجربه و گروه شاهد انتخاب شدند که از سایت Framapad به عنوان یک ابزار کار استفاده کنند. نتایج تولید نوشتاری گروه مورد آزمایش پس از تعامل با تکنولوژی آموزشی با استفاده از یک جدول ارزشیابی مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل نتایج تآثیرات مثبت تکنولوژی آموزشی بر رشد تولید نوشتاری و عملکرد فراگیران را نشان داد.
Mots clés [فارسی]
Titre d’article [English]
Use of digital technology in the written production of FFL learners in Iran
Résumé [English]Nowadays, due to the Covid 19 pandemic and the inability to present face-to-face courses, digital technology and therefore ICT are increasingly used. This article is organized on the reflection on the impact of ICT and on the improvement of written production in FLE courses in Iran. We therefore note that compared to traditional teaching, ICT pedagogy increasingly satisfies learners and the learning process. ICT is a powerful tool for the teacher to consider the perspective of a different pedagogy. The teacher is no longer at the center of the learning process and has given way to the learner, becoming only a mediator. During this research we will try to see how the integration of ICT in French courses in Iran can influence the written production of Iranian learners of FLE. The objective set is therefore to justify the effectiveness of the use of ICT in learning to write and thus to verify the relationship between ICT and the collective task in FFL teaching. To do this, two groups, at level A2, of 10 learners each, are put to the exercise, in a study based on the application Framapad as a working tool. We applied the ICT on the experience group and the control group in a language institute in Tehran. After the integration of ICT, the analysis of the results using the evaluation grid proves the positive effects of digital technology on the development of learners' written production and on their performance.
Mots clés [English]