Type de document : Original Article
Auteurs
1 Maître de conférences Université Tarbiat Modares
2 Doctorante du FLE Université Tarbiat Modares
Résumé
Mots clés
Titre d’article [فارسی]
Auteurs [فارسی]
امروزه در آموزش زبان-فرهنگ، ما علاوه بر توسعه مهارتهای زبانی و ارتباطی، به مهارت دیگری که اتیک نام دارد می پردازیم. توجه اتیک، احترام به انسان است. اتیک اشاره به هر گونه سؤال در مورد بهترینهای عمل را دارد. پل ریکورهدف اتیک را، " هدف زندگی خوب با و برای دیگران فقط درشرایط عادلانه و درست " می نامد. (1990: 202).
در این تحقیق، با تمرکز برحوزه واژه-معنایی اتیک، می خواهیم به بررسی رابطه ای که می تواند بین اتیک و آموزش وجود داشته باشد بپردازیم. همچنین، به منظور تحلیل اتیک و واژگان و خصوصیتهای مربوط به آن، تحقیق خود را، با انجام پرسشنامه و نظرسنجی با هدف کشف آنچه اتیک می تواند در کلاسهای زبان فرانسه برای ما به ارمغان آورد، کامل خواهیم کرد. هدف اصلی ما این است که نشان دهیم چگونه بعد اتیک می تواند در خدمت پیشرفت بشر باشد و به گسترش حس همدلی در کلاسهای زبان فرانسه کمک کند.
Mots clés [فارسی]