@article { author = {RAHMATIAN, Rouhollah and OTROSHI, Mohammad Hossein}, title = {Analyse d'un logiciel éducatif du FLE: Learning French Language}, journal = {Plume, Revue semestrielle de l'Association Iranienne de Langue et Littérature Françaises}, volume = {2}, number = {4}, pages = {75-96}, year = {2006}, publisher = {Association Iranienne de Langue et Littérature Françaises}, issn = {1735-692X}, eissn = {2645-4912}, doi = {10.22129/plume.2006.48741}, abstract = {Les logiciels éducatifs en Français Langue Etrangère (FLE) diffusés sur le marché sont des produits américains, britanniques ou français. Comme toutes les autres productions, les logiciels reflètent la culture et le système éducatif dont ils sont issus. Est-ce que ces logiciels éducatifs sont-ils à la hauteur des besoins des apprenants iraniens ? Dans cet article, nous analyserons Learning French Language dans la perspective des critères comme le procédé pédagogique, le style d'enseignement et les caractéristiques du public visé afin de faire relever les points faibles et forts de ce logiciel. L'analyse de ce logiciel nous permettra de conclure que ces logiciels éducatifs ne répondent guère aux besoins des apprenants iraniens à cause des lacunes dont la culture d'apprentissage des apprenants et l'environnement pédagogique dans lequel ce logiciel est utilisé.    }, keywords = {Logiciel éducatif,critères d'évaluation,enseignement / apprentissage,français langue étrangère}, title_fa = {تحلیل نرم افزار آموزشی یادگیری زبان فرانسه}, abstract_fa = {علم آموزش زبان در دهه های اخیر وارد مرحله ای نوین شده است که روش شناسی آموزش زبان به آن می پردازد. در این راستا حضور رایانه ها و رشد نرم افزارهای آموزشی، فرایند یاددهی یادگیری را وارد مرحله ای متفاوت نموده است. در زمینه آموزش زبان فرانسه نیز نرم افزارهای تولیدشده متأثر از نظام های آموزشی و فرهنگ یادگیری کشورهای تولیدکننده میباشند و این سوال همواره مطرح می گردد که آیا این نرم افزارها پاسخگوی نیازهای آموزشی زبان آموزان ایرانی هستند؟ در این مقاله سعی شده با تحلیل نرم افزار یادگیری زبان فرانسه، با توجه به معیارهای آموزشی از قبیل: روش آموزشی، سبک آموزشی و ویژگی های گروه آموزشی مورد نظر و غیره، جوانب مثبت و منفی این نرم افزار را مورد مطالعه فرا دهیم و زمینه را در راستای تولید نرم افزارهای مورد نیاز داخلی هموار سازیم. تحلیل های انجام شده بر روی این نرم افزار آموزشی زبان فرانسه بر این نکته دلالت دارند که عدم شناخت فرهنگ یادگیری زبان آموزان و محیط آموزشی، و ساختار فنی نامناسب از کارایی آموزشی و فنی نرم افزار کاسته اند.  }, keywords_fa = {نرم افزار آموزشی,معیارهای ارزشیابی,فرایند یاددهی یادگیری,زبان فرانسه}, url = {https://www.revueplume.ir/article_48741.html}, eprint = {https://www.revueplume.ir/article_48741_0de83dae8ebb280f95d0c03f3cf3fe71.pdf} }