Type de document : Original Article
Auteurs
1 Département de français Université Tarbiat Modares Téhéran
2 Département de FLE, Université Tarbiat Modares Téhéran
3 Département de français/ Université Tarbiat Modares/ Téhéran
Résumé
Mots clés
Sujets principaux
Titre d’article [فارسی]
Auteurs [فارسی]
در ایران، با رشد درخواست یادگیری زبان فرانسه و در نتیجه با توسعه گروه های زبان فرانسه در موسسات، موضوع نظارت آموزشی با کیفیت همراه با مشاوره آموزشی، در بحث آموزش از اهمیت خاصی برخوردار شده است.
لذا پژوهش حاضر، به روش ترکیبی ( کمی-کیفی)، با هدف: اولا تعیین وضعیت موجود و بهینه سازی وضعیت نظارت آموزشی زبان فرانسه در موسسات زبان و دوما یافتن عوامل های سهیم در بهینه سازی وضعیت نظارت آموزشی، انجام گرفت.
تجزیه تحلیل داده های به دست آمده از 120 مدرس زبان فرانسه کشور در بخش کمی، بیانگر آن بود که وضعیت موجود نظارت آموزشی زبان فرانسه در سطحی متوسط قرار گرفته است. در بخش کیفی که با بهره گیری از نظریه کنش موقعیت بنیاد اتجام شد، نتایج 15 مصاحبه با کارشناسان، اساتید و صاحب نظران (داخلی و خارجی) نشان داد که عوامل اصلی بهینه ساز وضعیت نظارت شامل؛ رفتار، اخلاق، مبانی آموزش ، عوامل روانشناختی، ویژگی های حرفه ای سازمانی، معنای عمل، سازگاری، مهارت های کلامی می باشند.
Mots clés [فارسی]