بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه
بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه

سیده یاسمین سجادی؛ رویا لطافتی؛ محمودرضا گشمردی؛ پریوش صفا

دوره 16، شماره 31 ، شهریور 1399، ، صفحه 219-224

https://doi.org/10.22129/plume.2020.202844.1114

چکیده
  در این مقاله به بررسی مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه در تولید کنش گفتارهای پیشنهاد دادن و دعوت کردن می پردازیم و تاثیر بهره برداری از متون ادبی را بر میزان عملکرد زبان آموزان در به کارگیری ...  بیشتر
تقابل دو نمود تمام و ناتمام، عاملی تعیین کننده در انتخاب زمان فعل
تقابل دو نمود تمام و ناتمام، عاملی تعیین کننده در انتخاب زمان فعل

پربوش صفا؛ مهدی بنی اسدی

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1385، ، صفحه 97-109

https://doi.org/10.22129/plume.2006.48742

چکیده
  "مرد" عمدتا در کتابهای دستور ستی فرانسه و فارسی نادیده گرفته شده است زیرا اے۔ مفهوم اصولا در دو زبان مذکور به عنوان یک مقوله دستوری مجزا وجود ندارد اما مفاهیم ناشی از آن در همه زبانهای دنیا به صور گوناگون ...  بیشتر