دوره 19 (1402)
دوره 18 (1401)
دوره 17 (1400)
دوره 16 (1399)
دوره 15 (1398)
دوره 14 (1397)
دوره 13 (1396)
دوره 12 (1395)
دوره 11 (1394)
دوره 10 (1393)
دوره 9 (1392)
دوره 8 (1391)
دوره 7 (1390)
دوره 6 (1389)
دوره 5 (1388)
دوره 4 (1387)
دوره 3 (1386)
دوره 2 (1385)
دوره 1 (1384)
تعداد مقالات: 9
بررسی تمایل به برقراری ارتباط زبان آموزان ایرانی در کلاس های مجازی زبان فرانسه
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، صفحه 311-348
چکیده
این جستار به بررسی تمایل به برقراری ارتباط زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه در کلاسهای مجازی در بافت موسسات زبان میپردازد. هدف این پژوهش، بررسی تاثیر عوامل محیطی، روانشناختی و فیزیولوژیکی بر تمایل ... بیشترآموزش ساختار فعل سببی+ کلمه مبین احساسات به زبان آموزان زبان فرانسه در ایران طاهره محمدپور پریوش صفا رویا لطافتی محمود رضا گشمردی
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، صفحه 349-382
چکیده
این مقاله که در چارچوب تحقیقات توصیفی و تحلیلی قرار می گیرد قصد دارد مشکلاتی را که احتمالاً فارسی زبانان هنگام استفاده از ترکیب واژگانی- دستوری با آن مواجه می شوند فعل سببی + اسم مبین احساسات (شادی و شگفتی) ... بیشتربهرهگیری از منابع دیداریشنیداری برای تقویت هوش روایی در کلاس ترجمه در ایران
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، صفحه 407-444
چکیده
این مقاله برآمده از یک اقدامپژوهی تحلیلی و توصیفی است. در این پژوهش بر آن شدیم یک روش آموزشیِ ابداعی مبتنی بر توانشهای شناختی برای آموزش ترجمه طراحی و پیادهسازی کنیم. در این روش آموزشی بهمنظور افزایش ... بیشترچالش فرهنگ در آموزش فرانسه با اهداف ویژه: مورد مطالعه : کلاس سطح B1گردشگری - هتلداری – رستوران داری
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، صفحه 445-481
چکیده
زبان فرانسه برای اهداف خاص آموزشی است که بر حوزه های خاصی متمرکز است. در این راستا، باید مفاهیم موقعیت ارتباطی،زمینه و بعد اجتماعی-فرهنگی ارتباطات و سخنرانی در موقعیت مورد توجه قرار گیرد (دوفور و پارپت،2018). ... بیشتربررسی تعاملات نوشتاری دانشجویان ایرانی در یک کلاس مجازی زبان فرانسه
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، صفحه 483-505
چکیده
کلاسهای مجازی دانشگاهی در ایران عموما بر روی بسترهایی مانند Adobe connect برگزار می شوند. معلم در این کلاس ها، برای سنجش مشارکت دانشجویان، ابزارهای زیادی در دسترس ندارد. یکی از این معدود ابزارها، تعداد مداخلات ... بیشتردروغ به مثابه عنصری روایی: مطالعه ی تطبیقی بی پدر و سومین دروغ
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، صفحه 507-534
چکیده
این مقاله به بررسی تطبیقی دو رمان دروغ سوم نوشته آگوتا کریستوف، نویسنده فرانسوی زبان مجارستانی و بیپدر اثر مژده سالارکیا، رماننویس جوان فارسیزبان ایرانی میپردازد. در هر دوی این رمانها دروغ همه ... بیشتربوطیقای فضا در راه و رسم دنیا اثر نیکولا بوویه
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، صفحه 535-559
چکیده
سفرنامۀ پرآوازۀ نیکولا بوویه، راهورسم دنیا که در سال 1342 تحریر شد همچنان بهحیث ناگفتهها، مخاطبان فراوانی را بهخود فرامیخواند. ورای جاذبههای تاریخی، نیز جغرافیایی این اثر که بازنمازنمایی از ... بیشترمیشل اوئلبک و بشریت در احتضار
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، صفحه 561-587
چکیده
آثار میشل اوئلبک واکنشی ویژه و خاص او به جایگاه هنر معاصر و فرهنگ مادی گرایانه است. اوئلبک نوشتههایش باعث شوکه شدن بسیاری شده است و به گفته او آنچه ناخوشایند است، قوانین اخلاقی است که در نوشتههای علمی ... بیشترواکاوی « تبارنگاری» در نوشتاراتوبیوگرافیک سیمین بهبهانی
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، صفحه 589-617