بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه
بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه

سیده یاسمین سجادی؛ رویا لطافتی؛ محمودرضا گشمردی؛ پریوش صفا

دوره 16، شماره 31 ، شهریور 1399، ، صفحه 219-224

https://doi.org/10.22129/plume.2020.202844.1114

چکیده
  در این مقاله به بررسی مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه در تولید کنش گفتارهای پیشنهاد دادن و دعوت کردن می پردازیم و تاثیر بهره برداری از متون ادبی را بر میزان عملکرد زبان آموزان در به کارگیری ...  بیشتر
کارآمدی شبیه سازی موقعیت های واقعی در کلاس های مکالمه فرانسه در ایران
کارآمدی شبیه سازی موقعیت های واقعی در کلاس های مکالمه فرانسه در ایران

اکبر عبداللهی؛ آذر مهدوی نسب

دوره 15، شماره 30 ، اسفند 1398، ، صفحه 27-54

https://doi.org/10.22129/plume.2020.213550.1128

چکیده
  این پژوهش تاثیر تکنیک «شبیه‌سازی موقعیت‌های واقعی» را بر مهارت تولید گفتاری زبان‌آموزان ایرانی بررسی می‌کند. هدف اصلی این تحقیق، یافتن راه حلی برای بهبود بخشیدن به کلاس مکالمه‌ی فرانسه و ...  بیشتر
همبستگی میان عناصر کلان حرکتی و کلام: مورد زبان آموزان مبتدی فرانسه در ایران
همبستگی میان عناصر کلان حرکتی و کلام: مورد زبان آموزان مبتدی فرانسه در ایران

فاطمه زرع کار؛ روح الله رحمتیان؛ پریوش صفا

دوره 14، شماره 27 ، شهریور 1397، ، صفحه 225-240

https://doi.org/10.22129/plume.2018.106478.1031

چکیده
  در یاددهی/ یادگیری زبانها، نقش بدن همواره از اهمیت زیادی برخوردار است. با ارجحیت بخشی به نظام شفاهی زبان در طول تحولات آموزش زبان، به عنوان مهارتی که باید تقویت شود، عناصر کلان- حرکتی جایگاه ویژه‌ای در ...  بیشتر