آﻣﻮزش زﺑﺎن ﻓﺮاﻧﺴﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان زﺑﺎن ﺧﺎرﺟﯽ  و ﺑﺎزﺳﺎزی ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺑﯿﻦ ادﺑﯿﺎت و زﺑﺎﻧﺸﻨﺎﺳﯽ
آﻣﻮزش زﺑﺎن ﻓﺮاﻧﺴﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان زﺑﺎن ﺧﺎرﺟﯽ و ﺑﺎزﺳﺎزی ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺑﯿﻦ ادﺑﯿﺎت و زﺑﺎﻧﺸﻨﺎﺳﯽ

میشل فاوریو

دوره 16، شماره 31 ، شهریور 1399، ، صفحه 55-72

https://doi.org/10.22129/plume.2020.114557

چکیده
  آموزش زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی، آن گونه که امروزه مد نظر" چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبانها" است بیش از آنکه گرایش به شناخت و شناساندن فرهنگ داشته باشد در صدد آموزش زبان کاربردی است. این مسیر ...  بیشتر
بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه
بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه

سیده یاسمین سجادی؛ رویا لطافتی؛ محمودرضا گشمردی؛ پریوش صفا

دوره 16، شماره 31 ، شهریور 1399، ، صفحه 219-224

https://doi.org/10.22129/plume.2020.202844.1114

چکیده
  در این مقاله به بررسی مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه در تولید کنش گفتارهای پیشنهاد دادن و دعوت کردن می پردازیم و تاثیر بهره برداری از متون ادبی را بر میزان عملکرد زبان آموزان در به کارگیری ...  بیشتر