بررسی تعاملات نوشتاری دانشجویان ایرانی در یک کلاس مجازی زبان فرانسه
بررسی تعاملات نوشتاری دانشجویان ایرانی در یک کلاس مجازی زبان فرانسه

سارا سدیدی؛ سیده یاسمین سجادی

دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، ، صفحه 483-505

https://doi.org/10.22129/plume.2024.426868.1270

چکیده
  کلاس­های مجازی دانشگاهی در ایران عموما بر روی بسترهایی مانند Adobe connect برگزار می شوند. معلم در این کلاس ها، برای سنجش مشارکت دانشجویان، ابزارهای زیادی در دسترس ندارد. یکی از این معدود ابزارها، تعداد مداخلات ...  بیشتر
تاثیر حساس سازی در حوزه منظورشناختی در کلاس های زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی: مورد زبان آموزان ایرانی
تاثیر حساس سازی در حوزه منظورشناختی در کلاس های زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی: مورد زبان آموزان ایرانی

رحیم فهندژسعدی؛ سیده یاسمین سجادی

دوره 18، شماره 36 ، 1401، ، صفحه 302-323

https://doi.org/10.22129/plume.2022.353636.1224

چکیده
  منظورشناختی به استفادۀ مناسب از زبان در بافتهای مختلف کلامی گفته می‌شود و طیف وسیعی از موضوعات مانند کنش‌های گفتاری، سیاق کلام، انطباق پیام‌ها با موقعیت ، ژستها، درک منظور مخاطب، شیوۀ کلام، کلام مودبانه ...  بیشتر
بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه
بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه

سیده یاسمین سجادی؛ رویا لطافتی؛ محمودرضا گشمردی؛ پریوش صفا

دوره 16، شماره 31 ، شهریور 1399، ، صفحه 219-224

https://doi.org/10.22129/plume.2020.202844.1114

چکیده
  در این مقاله به بررسی مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه در تولید کنش گفتارهای پیشنهاد دادن و دعوت کردن می پردازیم و تاثیر بهره برداری از متون ادبی را بر میزان عملکرد زبان آموزان در به کارگیری ...  بیشتر