چالش فرهنگ در آموزش فرانسه با اهداف ویژه: مورد مطالعه : کلاس سطح B1گردشگری - هتلداری – رستوران داری
چالش فرهنگ در آموزش فرانسه با اهداف ویژه: مورد مطالعه : کلاس سطح B1گردشگری - هتلداری – رستوران داری

راضیه صادقپور؛ حسین قناعت

دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، ، صفحه 445-481

https://doi.org/10.22129/plume.2023.394336.1251

چکیده
  زبان فرانسه برای اهداف خاص آموزشی است که بر حوزه های خاصی متمرکز است. در این راستا، باید مفاهیم موقعیت ارتباطی،زمینه و بعد اجتماعی-فرهنگی ارتباطات و سخنرانی در موقعیت مورد توجه قرار گیرد (دوفور و پارپت،2018). ...  بیشتر
بررسی ضریب همدلی  نزد معلمان ایرانی زبان فرانسه
بررسی ضریب همدلی نزد معلمان ایرانی زبان فرانسه

مطهره مرادیان سرخی؛ رویا لطافتی؛ سارا سدیدی

دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، ، صفحه 213-236

https://doi.org/10.22129/plume.2021.251866.1165

چکیده
  همدلی به معنای توانایی احساس و درک احساسات درونی فرد دیگر است. این مفهوم نسبتاً ساده به نظر می رسد ، اما در  واقعیت و شرایطی نظیر کلاس درس، دارای پیچیدگی است. رویکرد  همدلانه ، فرصت درک بهتر فراگیران ...  بیشتر
تعامل بین
تعامل بین "زبان و فرهنگ" در تدریس زبان خارجی

ناهید جلیلی

دوره 4، شماره 7 ، شهریور 1387، ، صفحه 37-57

https://doi.org/10.22129/plume.2008.48795

چکیده
  آموزش و یادگیری هر زبان زنده دنیا، فراگیری فرهنگ آن را نیز ایجاب می‌کند چرا که فرهنگ جزء لاینفک زبان است. گفتار ورفتار، حرکات، آداب ورسوم و سنن هر ملتی ازفرهنگ آن نشأت می‌گیرد زیرا جوامع مختلف بشری از ...  بیشتر
خطا یک عامل پویا در روند زبان آموزی
خطا یک عامل پویا در روند زبان آموزی

روح الله رحمتیان؛ کامیار عبدالتاجدینی

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1384، ، صفحه 105-123

https://doi.org/10.22129/plume.2005.48728

چکیده
  هنگامی که در مورد یاددهی و یادگیری زبان های خارجی صحبت می شود فکرجستجوی راه حلی برای پشت سر گذاشتن مشکلات این فرایند به ذهن هر معلم و زبان آموزی خطور می کند. مسأله خطا در حوزه یاددهی و یادگیری فقط به عصری ...  بیشتر