تاثیر حساس سازی در حوزه منظورشناختی در کلاس های زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی: مورد زبان آموزان ایرانی
تاثیر حساس سازی در حوزه منظورشناختی در کلاس های زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی: مورد زبان آموزان ایرانی

رحیم فهندژسعدی؛ سیده یاسمین سجادی

دوره 18، شماره 36 ، 1401، ، صفحه 302-323

https://doi.org/10.22129/plume.2022.353636.1224

چکیده
  منظورشناختی به استفادۀ مناسب از زبان در بافتهای مختلف کلامی گفته می‌شود و طیف وسیعی از موضوعات مانند کنش‌های گفتاری، سیاق کلام، انطباق پیام‌ها با موقعیت ، ژستها، درک منظور مخاطب، شیوۀ کلام، کلام مودبانه ...  بیشتر
بررسی ضریب همدلی  نزد معلمان ایرانی زبان فرانسه
بررسی ضریب همدلی نزد معلمان ایرانی زبان فرانسه

مطهره مرادیان سرخی؛ رویا لطافتی؛ سارا سدیدی

دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، ، صفحه 213-236

https://doi.org/10.22129/plume.2021.251866.1165

چکیده
  همدلی به معنای توانایی احساس و درک احساسات درونی فرد دیگر است. این مفهوم نسبتاً ساده به نظر می رسد ، اما در  واقعیت و شرایطی نظیر کلاس درس، دارای پیچیدگی است. رویکرد  همدلانه ، فرصت درک بهتر فراگیران ...  بیشتر
شکل‌گیری هویت خوانش‌گر در رویارویی با دیگری
شکل‌گیری هویت خوانش‌گر در رویارویی با دیگری

رویا لطافتی؛ پرناز راستی

دوره 13، شماره 25 ، شهریور 1396، ، صفحه 89-106

https://doi.org/10.22129/plume.2017.51972

چکیده
  در آموزش زبان فرانسه، به‌ویژه در گسترة خوانش متن، گونه‌ای ضعف تجربی نزد پاره‌ای از فراگیرندگان مشاهده می‌شود که می‌تواند سد راه خوانش با کیفیت آن‌ها باشد. چنانچه بپذیریم که خوانش هر متن خارجی، نیازمند ...  بیشتر
زیبایی شناسی فرایند آموزش ایاد گیری در زبانهای خارجی
زیبایی شناسی فرایند آموزش ایاد گیری در زبانهای خارجی

حمیدرضا شعیری

دوره 1، شماره 1 ، شهریور 1384، ، صفحه 146-162

https://doi.org/10.22129/plume.2005.48722

چکیده
  آموزش زبان امروز بیش از هر روز دیگر نیازمند هدایت به سوی مسیری نو یعنی زیبایی شناسی می باشد. در حقیقت، زیبایی شناسی آموزش زبان امری است که فعالیت آموزش و یادگیری را به جریانی لذت بخش، تعاملی، تحسین برانگیز ...  بیشتر