استفاده از متن ادبی جهت اموزش واژه به زبان آموزان مبتدی سطح A1
استفاده از متن ادبی جهت اموزش واژه به زبان آموزان مبتدی سطح A1

شیرین بهمندفر؛ رویا لطافتی

دوره 18، شماره 36 ، 1401، ، صفحه 442-456

https://doi.org/10.22129/plume.2022.323864.1213

چکیده
  استفاده از متن ادبی جهت آموزش واژه به زبان آموزان مبتدی سطح A1چکیدهامروزه با توسعه علم و ارتباطات، یادگیری زبان های خارجی امری ضروری تلقی می شود. ما هر روزه شاهد هزاران کتاب راهنمای آموزشی جهت آموزش زبان ...  بیشتر
بررسی ضریب همدلی  نزد معلمان ایرانی زبان فرانسه
بررسی ضریب همدلی نزد معلمان ایرانی زبان فرانسه

مطهره مرادیان سرخی؛ رویا لطافتی؛ سارا سدیدی

دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، ، صفحه 213-236

https://doi.org/10.22129/plume.2021.251866.1165

چکیده
  همدلی به معنای توانایی احساس و درک احساسات درونی فرد دیگر است. این مفهوم نسبتاً ساده به نظر می رسد ، اما در  واقعیت و شرایطی نظیر کلاس درس، دارای پیچیدگی است. رویکرد  همدلانه ، فرصت درک بهتر فراگیران ...  بیشتر
رابطه ی دانشجویان ایرانی زبان فرانسه با نگارش: بُعدِ عاطفی
رابطه ی دانشجویان ایرانی زبان فرانسه با نگارش: بُعدِ عاطفی

سارا سدیدی؛ دانیال بسنج؛ رویا لطافتی

دوره 15، شماره 29 ، شهریور 1398، ، صفحه 233-261

https://doi.org/10.22129/plume.2019.186354.1095

چکیده
  چکیده: «رابطه با نگارش» مفهومی است که توسط باره دو مینیاک (2000) مطرح شده و توسط شرتران و بلزر (2008، 2010، 2016) توسعه داده شده است. این مفهوم در برگیرنده ی رابطه ی معنایی بین فرد و نگارش است. مطالعه ی رابطه ...  بیشتر
کاربرد رمان‌های دا نیل پناک در آموزش زبان فرانسه
کاربرد رمان‌های دا نیل پناک در آموزش زبان فرانسه

مطهره مرادیان سرخی؛ رویا لطافتی؛ حمید رضا شعیری؛ محمودرضا گشمردی

دوره 14، شماره 28 ، اسفند 1397، ، صفحه 81-102

https://doi.org/10.22129/plume.2019.133221.1061

چکیده
  دانیل پناک یکی از نویسنگانی است که حرفه معلمی را ترک کرده تا خود را به طور کامل وقف نویسندگی و ادبیات کند. مهم‌ترین ویژگی رمان‌های وی بازتاب تفکرات آموزشی و پرورشی در آنهاست وتلاش او برای نمایش رفتارها، ...  بیشتر
شکل‌گیری هویت خوانش‌گر در رویارویی با دیگری
شکل‌گیری هویت خوانش‌گر در رویارویی با دیگری

رویا لطافتی؛ پرناز راستی

دوره 13، شماره 25 ، شهریور 1396، ، صفحه 89-106

https://doi.org/10.22129/plume.2017.51972

چکیده
  در آموزش زبان فرانسه، به‌ویژه در گسترة خوانش متن، گونه‌ای ضعف تجربی نزد پاره‌ای از فراگیرندگان مشاهده می‌شود که می‌تواند سد راه خوانش با کیفیت آن‌ها باشد. چنانچه بپذیریم که خوانش هر متن خارجی، نیازمند ...  بیشتر