Type de document : research article
Auteurs
1 استادیار دانشگاه تهران
2 Didactique du FL,E Universite Tarbiat Modare
Résumé
Cet article vise à analyser l’effet de la simulation globale sur la maitrise de la compétence de production orale des apprenants iraniens du FLE. L’objectif principal de cette recherche est de trouver une solution pour rendre les cours de conversation plus efficace et ainsi d’aider les apprenants à développer une bonne compétence orale. Pour ce faire, dans le cadre d’une recherche-action, nous avons choisi deux groupes d’apprenants du niveau A2. Nous avons utilisé l’approche de simulation globale pour un groupe et l’approche traditionnelle pour l’autre dans le cadre des cours de conversation dans un institut de langue à Téhéran. La compétence orale des participants a été évalué au début et à la fin de l’expérience à l’aide d’une grille d’évaluation. L’analyse des résultats à l’aide du logiciel SPSS a montré une différence significative entre les notes des groupes expérimental et de contrôle. Ces analyses ont aussi montré une différence significative entre les notes des apprenants au début et à la fin de l’expérience, ce qui montre que les participants du groupe expérimental ont eu un progrès considérable sur les plans grammatical, lexical, phonétique, psychologique et culturel. Les résultats ont été complétés et confirmés par deux questionnaire d’attitude auxquels ont répondu les participants.
Mots clés
Titre d’article [Persian]
کارآمدی شبیه سازی موقعیت های واقعی در کلاس های مکالمه فرانسه در ایران
Auteurs [Persian]
- اکبر عبداللهی 1
- آذر مهدوی نسب 2
1 Maitre assisstant Universite de Teheran
2 گروه آموزش دانشگاه تربیت مدرس تهران ایران
Résumé [Persian]
این پژوهش تاثیر تکنیک «شبیهسازی موقعیتهای واقعی» را بر مهارت تولید گفتاری زبانآموزان ایرانی بررسی میکند. هدف اصلی این تحقیق، یافتن راه حلی برای بهبود بخشیدن به کلاس مکالمهی فرانسه و در نهایت رشد مهارت تولید گفتاری زبانآموزان ایرانی در رشتهی فرانسه است. برای نیل به این هدف، ما دست به یک اقدام-پژوهی زدیم: دو گروه زبانآموز سطح A2 به عنوان گروههای آزمایشی و کنترل انتخاب شدند. به گروه آزمایشی طبق روش شبیهسازی موقعیتهای واقعی تدریس شد و به گروه کنترل مطابق تکنیکهای رایج در موسسات زبان ایران. مهارت گفتاری شرکتکنندگان در دو مرحلهی ابتدایی و انتهایی پژوهش به کمک یک جدول نمره دهی ارزیابی شد. تحلیل دادهها به کمک نرم افزارSPSS نشان داد که بین میانگین نمرات دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد. تحلیلها همچنین نشان دادند که بین میانگین نمرات گروه آزمایشی در ابتدا و انتهای دوره نیز تفاوت معنادار وجود دارد. این مسئله نشان میدهد که شرکتکنندگان در گروه آزمایشی، پیشرفت قابل توجهی از نظر مهارتهای دستوری، واژگانی، آوایی، روانشناختی، و فرهنگی داشتهاند. نتایج این تحقیق با آنالیز دو پرسشنامه که شرکتکنندگان در ابتدا و انتهای دوره به آن پاسخ دادند تکمیل و تایید شد.
Mots clés [Persian]
- فرانسه زبان خارجی
- تولید گفتاری
- شبیه سازی موقعیت های واقعی
- زبان آموزان ایرانی
- طوفان فکری