چالش های طراحی محتوای آموزشی در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش: مورد مطالعه فراگیران بزرگسال زبان فرانسه در ایران
چالش های طراحی محتوای آموزشی در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش: مورد مطالعه فراگیران بزرگسال زبان فرانسه در ایران

مبینا قنبری نیا؛ روح الله رحمتیان؛ پریوش صفا؛ محمودرضا گشمردی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 خرداد 1402

https://doi.org/10.22129/plume.2023.368959.1233

چکیده
  در خلال دو دهه اخیر، پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه شبکه جهانی اینترنت، یک روش آموزش مبتنی بر تکنولوژی یعنی آموزش الکترونیکی را ایجاد کرده است. این تحول، جنبه های مختلف آموزش در سراسر جهان را ...  بیشتر
چالش‌های زبان آموزان نوجوان درهنگام انجام تکالیف نوشتاری در کلاس زبان فرانسه در ایران
چالش‌های زبان آموزان نوجوان درهنگام انجام تکالیف نوشتاری در کلاس زبان فرانسه در ایران

عاطفه میرزایی؛ رویا لطافتی؛ محمودرضا گشمردی؛ پریوش صفا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 آذر 1402

https://doi.org/10.22129/plume.2023.420010.1266

چکیده
  نوشتن به زبان فرانسو ی به عنوان زبان خارجی در ایران با چالش هایی مواجه است، به ویژه برای نوجوانان. این مقاله به شناسایی چالش های رایجی که نوجوانان در هنگام نوشتن به زبان فرانسوی با آنها مواجه هستند می ...  بیشتر
آموزش ساختار فعل سببی+ کلمه مبین احساسات به زبان آموزان زبان فرانسه در ایران
طاهره محمدپور
پریوش صفا
رویا لطافتی
محمود رضا گشمردی
آموزش ساختار فعل سببی+ کلمه مبین احساسات به زبان آموزان زبان فرانسه در ایران طاهره محمدپور پریوش صفا رویا لطافتی محمود رضا گشمردی

طاهره محمدپور؛ پریوش صفا؛ محمودرضا گشمردی؛ رویا لطافتی

دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، ، صفحه 349-382

https://doi.org/10.22129/plume.2022.336520.1216

چکیده
  این مقاله که در چارچوب تحقیقات توصیفی و تحلیلی قرار می گیرد قصد دارد مشکلاتی را که احتمالاً فارسی زبانان هنگام استفاده از ترکیب واژگانی- دستوری با آن مواجه می شوند فعل سببی + اسم مبین احساسات (شادی و شگفتی) ...  بیشتر
بررسی تاثیر آموزش آنلاین بر کسب مهارت تولید شفاهی نزد زبان آموزان ایرانی
بررسی تاثیر آموزش آنلاین بر کسب مهارت تولید شفاهی نزد زبان آموزان ایرانی

فاطمه میرزائی؛ حمیدرضا شعیری؛ محمودرضا گشمردی

دوره 18، شماره 36 ، 1401، ، صفحه 422-441

https://doi.org/10.22129/plume.2022.353800.1223

چکیده
  در این مقاله سعی شده است که تاثیر آموزش آنلاین بر کسب مهارت تولید شفاهی زبان آموزان ایرانی بررسی شود. بر اساس فرضیه این پژوهش، با توجه به اینکه محیط آموزش/یادگیری مجازی غالباً صوتی و تصویری است، زبان آموزان ...  بیشتر
مقدمه ای بر اجرای آموزش وارونه بافت محور در کلاس های زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در ایران: محدودیت ها و مشکلات
مقدمه ای بر اجرای آموزش وارونه بافت محور در کلاس های زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در ایران: محدودیت ها و مشکلات

بیتا هاشمیان نژاد؛ محمود رضا گشمردی؛ حمیدرضا شعیری؛ روح الله رحمتیان

دوره 17، شماره 34 ، اسفند 1400، ، صفحه 7-34

https://doi.org/10.22129/plume.2022.309687.1203

چکیده
  هدف تحقیق پیش رو، بررسی و تحلیل چالش های اجرای کلاس وارونه و همچنین پیشنهاد روشی نوین ازکلاس وارونه بافت محورسازگار با ویژگی ها، نیاز ها و انتظارات زبان آموزان زبان فرانسه درایران می باشد. در ایران، مشکلاتی ...  بیشتر
بررسی تاثیر محتوای طراحی شده مبتنی بر فناوری بر یادگیری تعاملی (مورد مطالعه: زبان آموزان زبان فرانسه در ایران)
بررسی تاثیر محتوای طراحی شده مبتنی بر فناوری بر یادگیری تعاملی (مورد مطالعه: زبان آموزان زبان فرانسه در ایران)

مبینا قنبری نیا؛ روح الله رحمتیان؛ پریوش صفا؛ محمودرضا گشمردی

دوره 17، شماره 33 ، شهریور 1400، ، صفحه 165-194

https://doi.org/10.22129/plume.2021.285927.1186

چکیده
  در محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری همراه با عامل آموزشی، تعاملی میان یادگیرندگان و عامل آموزشی شکل خواهد گرفت و این تعامل به یادگیری خواهد انجامید.  ماهیت اجتماعی محتوای آموزشی فرصتی را فراهم می آورد ...  بیشتر
نظارت بر کلاس های زبان فرانسه در ایران:
از تجسس تا نظارت ساختارمند و بهینه در چهارچوب نظریه کنش موقعیت بنیاد
نظارت بر کلاس های زبان فرانسه در ایران: از تجسس تا نظارت ساختارمند و بهینه در چهارچوب نظریه کنش موقعیت بنیاد

راضیه صادق پور؛ پریوش صفا؛ محمودرضا گشمردی؛ حمیدرضا شعیری

دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، ، صفحه 143-162

https://doi.org/10.22129/plume.2020.216413.1131

چکیده
  در ایران، با رشد درخواست یادگیری زبان فرانسه و در نتیجه با توسعه گروه های زبان فرانسه در موسسات، موضوع نظارت آموزشی با کیفیت همراه با مشاوره آموزشی، در بحث آموزش از اهمیت خاصی برخوردار شده است. لذا پژوهش ...  بیشتر
بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه
بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه

سیده یاسمین سجادی؛ رویا لطافتی؛ محمودرضا گشمردی؛ پریوش صفا

دوره 16، شماره 31 ، شهریور 1399، ، صفحه 219-224

https://doi.org/10.22129/plume.2020.202844.1114

چکیده
  در این مقاله به بررسی مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه در تولید کنش گفتارهای پیشنهاد دادن و دعوت کردن می پردازیم و تاثیر بهره برداری از متون ادبی را بر میزان عملکرد زبان آموزان در به کارگیری ...  بیشتر
تاثیر آموزش معکوس بر روی یادگیری زبان آموزان خردسال زبان فرانسه
تاثیر آموزش معکوس بر روی یادگیری زبان آموزان خردسال زبان فرانسه

محمود رضا گشمردی؛ راضیه صادق پور

دوره 14، شماره 27 ، شهریور 1397، ، صفحه 71-88

https://doi.org/10.22129/plume.2018.113358.1040

چکیده
  در آموزش سنتی، فعالیت‌های شناختی سطح پایین (شناخت و درک) در کلاس انجام می‌شود و فعالیت‌های شناختی سطح بالا (تجزیه و تحلیل، نتیجه‌گیری و تولید) در خانه بدون کمک معلم صورت می‌گیرد. در آموزش معکوس، مراحل ...  بیشتر