دوره 19 (1402)
دوره 18 (1401)
دوره 17 (1400)
دوره 16 (1399)
دوره 15 (1398)
دوره 14 (1397)
دوره 13 (1396)
دوره 12 (1395)
دوره 11 (1394)
دوره 10 (1393)
دوره 9 (1392)
دوره 8 (1391)
دوره 7 (1390)
دوره 6 (1389)
دوره 5 (1388)
دوره 4 (1387)
دوره 3 (1386)
دوره 2 (1385)
دوره 1 (1384)
تعداد مقالات: 10
بررسی تصویر مرد طبقه کارگر در آثار الیویه آدام ازمنظر جامعه شناسی پیر بوردیو
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، صفحه 7-38
چکیده
مجموعه رمانهای الیویه آدام، نویسندۀ معاصر، روایتگر اختلاف طبقاتی، آلام افراد به حاشیه راندهشده و طبقات فرودست، و معضلات جامعۀ کنونی فرانسه همچون گسیختگی خانوادهها، بیگانهستیزی و شکاف نسلهاست. ... بیشترزبان صحنه: رسانهای برای بیان ناگفته ها در آثار نمایشی اوژن یونسکو
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، صفحه 39-60
چکیده
در تئاتر نو که قدرت معمول زبان گفتار کاهش یافته است، نمایشنامهنویس ناگزیر به خلق راه حلی غیرگفتاریست تا ناگفتهها را بیان کند. وی بیشتر جنبهای را مد نظر قرار میدهد که طبق آن نمایش از حد و مرز صِرف ... بیشترتحلیل روانی-اجتماعی موانع شکلگیری هویت در رمان مارکس و عروسک طبق نظریه شخصیت فروم
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، صفحه 69-84
چکیده
امروزه ادبیات مهاجرت درصدد بازنمایی بحران هویت انسان معاصر در تجربه کوچ و شکلگیری هویتی نو در جامعه مقصد، برآمدهاست. این ادبیات ابعاد هویت فرد مهاجر را مطرح میکند، این هویت میتواند بر ریشههای ... بیشترپیوند بین زبانشناسی وادبیات جهت آموزش بهترزبان فرانسه به عنوان زبان خارجی (2/2)
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، صفحه 85-116
چکیده
دراین مقاله که بخش دوم مقاله ایست که در شماره پیش در باره آموزش زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی، از همین مولف، منتشر شد، هدف نخست طرح مشگلات بیان شفاهی است، مشگلاتی که به نسبت نوع متون و موقعیتهای موجود ... بیشترادبیات خوراک و غذا در کتاب سرآشپز̨ داستان زندگی یک آشپزبانو اثر ماری ایندیای
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، صفحه 117-142
چکیده
این مقاله به بررسی ادبیات خوراک و غذا در کتاب معروف ماری ایند یای تحت عنوان سرآشپز̨ داستان زندگی یک آشپز بانو(2016) می پردازد. نخست تحلیلی از شخصیت اصلی را شاهدیم و نگاه این شخصیت به تفاوت بین آنچه نیاز تلقی ... بیشترنظارت بر کلاس های زبان فرانسه در ایران: از تجسس تا نظارت ساختارمند و بهینه در چهارچوب نظریه کنش موقعیت بنیاد
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، صفحه 143-162
چکیده
در ایران، با رشد درخواست یادگیری زبان فرانسه و در نتیجه با توسعه گروه های زبان فرانسه در موسسات، موضوع نظارت آموزشی با کیفیت همراه با مشاوره آموزشی، در بحث آموزش از اهمیت خاصی برخوردار شده است. لذا پژوهش ... بیشترمطالعه هرمنوتیک ریکوری برخی واژههای عرفانی منطق الطیر، در ترجمه فرانسوی لیلی انور
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، صفحه 163-182
چکیده
منطق الطیر عطار با ساختار ادبی ـ عرفانی سرشار از استعاره و تمثیل و نماد، وضعیت روحی سالک راه حق را به تصویر میکشد. عمق معنا و نمادین بودن تصاویر در این اثر، ترجمه آن را دشوار میکند. با این حال، لیلی ... بیشتراستفاده از فناوری دیجیتال در تولید نوشتاری فراگیران زبان فرانسه در ایران
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، صفحه 183-211
چکیده
امروزه، به دلیل همه گیری Covid 19 و عدم امکان ارائه دوره های حضوری، فناوری دیجیتال و در نتیجه تکنولوژی آموزشی بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.مقاله حاضر تآملی است پیرامون تآثیر تکنولوژی آموزشی ... بیشتربررسی ضریب همدلی نزد معلمان ایرانی زبان فرانسه
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، صفحه 213-236
چکیده
همدلی به معنای توانایی احساس و درک احساسات درونی فرد دیگر است. این مفهوم نسبتاً ساده به نظر می رسد ، اما در واقعیت و شرایطی نظیر کلاس درس، دارای پیچیدگی است. رویکرد همدلانه ، فرصت درک بهتر فراگیران ... بیشترتصویر چین در خرابکاری عاشقانه و بیوگرافی گرسنگی از آملی نوتوم
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، صفحه 237-260