دوره 19 (1402)
دوره 18 (1401)
دوره 17 (1400)
دوره 16 (1399)
دوره 15 (1398)
دوره 14 (1397)
دوره 13 (1396)
دوره 12 (1395)
دوره 11 (1394)
دوره 10 (1393)
دوره 9 (1392)
دوره 8 (1391)
دوره 7 (1390)
دوره 6 (1389)
دوره 5 (1388)
دوره 4 (1387)
دوره 3 (1386)
دوره 2 (1385)
دوره 1 (1384)
موضوعات = آموزش زبان
تعداد مقالات: 22
چالش های طراحی محتوای آموزشی در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش: مورد مطالعه فراگیران بزرگسال زبان فرانسه در ایران
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 خرداد 1402
چکیده
در خلال دو دهه اخیر، پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه شبکه جهانی اینترنت، یک روش آموزش مبتنی بر تکنولوژی یعنی آموزش الکترونیکی را ایجاد کرده است. این تحول، جنبه های مختلف آموزش در سراسر جهان را ... بیشتربه سمت پویایی دوره های آنلاین: مورد یادگیری زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در ایران با استفاده از فعالیت های اسمارت دکترمبینا قنبری نیا 1*، دکترحمیدرضا شعیری2
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 آبان 1402
چکیده
در طول دهه گذشته، دوره های آنلاین به طور تصاعدی رشد کرده اند. مزایای دوره های آنلاین بسیار زیاد است؛ از جمله انعطاف پذیری، دسترسی و راحتی. با این حال، توجه به این نکته مهم است که پویایی یک عنصر کلیدی برای ... بیشترچالشهای زبان آموزان نوجوان درهنگام انجام تکالیف نوشتاری در کلاس زبان فرانسه در ایران
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 آذر 1402
چکیده
نوشتن به زبان فرانسو ی به عنوان زبان خارجی در ایران با چالش هایی مواجه است، به ویژه برای نوجوانان. این مقاله به شناسایی چالش های رایجی که نوجوانان در هنگام نوشتن به زبان فرانسوی با آنها مواجه هستند می ... بیشتربررسی تمایل به برقراری ارتباط زبان آموزان ایرانی در کلاس های مجازی زبان فرانسه
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، ، صفحه 311-348
چکیده
این جستار به بررسی تمایل به برقراری ارتباط زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه در کلاسهای مجازی در بافت موسسات زبان میپردازد. هدف این پژوهش، بررسی تاثیر عوامل محیطی، روانشناختی و فیزیولوژیکی بر تمایل ... بیشترآموزش ساختار فعل سببی+ کلمه مبین احساسات به زبان آموزان زبان فرانسه در ایران طاهره محمدپور پریوش صفا رویا لطافتی محمود رضا گشمردی
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، ، صفحه 349-382
چکیده
این مقاله که در چارچوب تحقیقات توصیفی و تحلیلی قرار می گیرد قصد دارد مشکلاتی را که احتمالاً فارسی زبانان هنگام استفاده از ترکیب واژگانی- دستوری با آن مواجه می شوند فعل سببی + اسم مبین احساسات (شادی و شگفتی) ... بیشترچالش فرهنگ در آموزش فرانسه با اهداف ویژه: مورد مطالعه : کلاس سطح B1گردشگری - هتلداری – رستوران داری
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، ، صفحه 445-481
چکیده
زبان فرانسه برای اهداف خاص آموزشی است که بر حوزه های خاصی متمرکز است. در این راستا، باید مفاهیم موقعیت ارتباطی،زمینه و بعد اجتماعی-فرهنگی ارتباطات و سخنرانی در موقعیت مورد توجه قرار گیرد (دوفور و پارپت،2018). ... بیشتربررسی تعاملات نوشتاری دانشجویان ایرانی در یک کلاس مجازی زبان فرانسه
دوره 19، شماره 38 ، دی 1402، ، صفحه 483-505
چکیده
کلاسهای مجازی دانشگاهی در ایران عموما بر روی بسترهایی مانند Adobe connect برگزار می شوند. معلم در این کلاس ها، برای سنجش مشارکت دانشجویان، ابزارهای زیادی در دسترس ندارد. یکی از این معدود ابزارها، تعداد مداخلات ... بیشترتاثیر حساس سازی در حوزه منظورشناختی در کلاس های زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی: مورد زبان آموزان ایرانی
دوره 18، شماره 36 ، 1401، ، صفحه 302-323
چکیده
منظورشناختی به استفادۀ مناسب از زبان در بافتهای مختلف کلامی گفته میشود و طیف وسیعی از موضوعات مانند کنشهای گفتاری، سیاق کلام، انطباق پیامها با موقعیت ، ژستها، درک منظور مخاطب، شیوۀ کلام، کلام مودبانه ... بیشتربررسی تاثیر آموزش آنلاین بر کسب مهارت تولید شفاهی نزد زبان آموزان ایرانی
دوره 18، شماره 36 ، 1401، ، صفحه 422-441
چکیده
در این مقاله سعی شده است که تاثیر آموزش آنلاین بر کسب مهارت تولید شفاهی زبان آموزان ایرانی بررسی شود. بر اساس فرضیه این پژوهش، با توجه به اینکه محیط آموزش/یادگیری مجازی غالباً صوتی و تصویری است، زبان آموزان ... بیشتراستفاده از متن ادبی جهت اموزش واژه به زبان آموزان مبتدی سطح A1
دوره 18، شماره 36 ، 1401، ، صفحه 442-456
چکیده
استفاده از متن ادبی جهت آموزش واژه به زبان آموزان مبتدی سطح A1چکیدهامروزه با توسعه علم و ارتباطات، یادگیری زبان های خارجی امری ضروری تلقی می شود. ما هر روزه شاهد هزاران کتاب راهنمای آموزشی جهت آموزش زبان ... بیشترتحلیل کیفیت آموزشگاه های زبان درایران و ارائه نظام ارزیابی کیفیت در آموزش زبان فرانسه
دوره 18، شماره 35 ، مهر 1401، ، صفحه 67-108
چکیده
هدف این پژوهش بررسی مسئله استاندارد کیفیت آموزشگاه های زبان فرانسه در ایران می باشد. این مقاله، که بر پایه مطالعات میدانی و تجزیه و تحلیل استانداردهای کیفیت کشورفرانسه بنا شده است، در مرحله بعد به طرح ... بیشترپیوند بین زبانشناسی وادبیات جهت آموزش بهترزبان فرانسه به عنوان زبان خارجی (2/2)
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، ، صفحه 85-116
چکیده
دراین مقاله که بخش دوم مقاله ایست که در شماره پیش در باره آموزش زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی، از همین مولف، منتشر شد، هدف نخست طرح مشگلات بیان شفاهی است، مشگلاتی که به نسبت نوع متون و موقعیتهای موجود ... بیشترنظارت بر کلاس های زبان فرانسه در ایران: از تجسس تا نظارت ساختارمند و بهینه در چهارچوب نظریه کنش موقعیت بنیاد
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، ، صفحه 143-162
چکیده
در ایران، با رشد درخواست یادگیری زبان فرانسه و در نتیجه با توسعه گروه های زبان فرانسه در موسسات، موضوع نظارت آموزشی با کیفیت همراه با مشاوره آموزشی، در بحث آموزش از اهمیت خاصی برخوردار شده است. لذا پژوهش ... بیشتراستفاده از فناوری دیجیتال در تولید نوشتاری فراگیران زبان فرانسه در ایران
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، ، صفحه 183-211
چکیده
امروزه، به دلیل همه گیری Covid 19 و عدم امکان ارائه دوره های حضوری، فناوری دیجیتال و در نتیجه تکنولوژی آموزشی بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.مقاله حاضر تآملی است پیرامون تآثیر تکنولوژی آموزشی ... بیشتربررسی ضریب همدلی نزد معلمان ایرانی زبان فرانسه
دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، ، صفحه 213-236
چکیده
همدلی به معنای توانایی احساس و درک احساسات درونی فرد دیگر است. این مفهوم نسبتاً ساده به نظر می رسد ، اما در واقعیت و شرایطی نظیر کلاس درس، دارای پیچیدگی است. رویکرد همدلانه ، فرصت درک بهتر فراگیران ... بیشتریادگیری مشارکتی مهارت نگارش فرانسه بر بستر اینستاگرام
دوره 16، شماره 31 ، شهریور 1399، ، صفحه 29-54
چکیده
امروزه، استفاده های آموزشی، از جمله یادگیری زبان تبدیل به یکی از کاربردهای شبکه های اجتماعی شده است، چراکه این بستر برای کاربران خود امکان برقراری ارتباط با دیگر کاربران، به اشتراک گذاشتن اطلاعات، و ... بیشتربهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه
دوره 16، شماره 31 ، شهریور 1399، ، صفحه 219-224
چکیده
در این مقاله به بررسی مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه در تولید کنش گفتارهای پیشنهاد دادن و دعوت کردن می پردازیم و تاثیر بهره برداری از متون ادبی را بر میزان عملکرد زبان آموزان در به کارگیری ... بیشترکاربرد رمانهای دا نیل پناک در آموزش زبان فرانسه
دوره 14، شماره 28 ، اسفند 1397، ، صفحه 81-102
چکیده
دانیل پناک یکی از نویسنگانی است که حرفه معلمی را ترک کرده تا خود را به طور کامل وقف نویسندگی و ادبیات کند. مهمترین ویژگی رمانهای وی بازتاب تفکرات آموزشی و پرورشی در آنهاست وتلاش او برای نمایش رفتارها، ... بیشتردرک نوشتاری: توانمندی بوسیله درک متن، تعبیر متن و راهبردهای خواندن
دوره 14، شماره 27 ، شهریور 1397، ، صفحه 7-21
چکیده
تعریف مفهوم درک مطلب ، در قلمرو آموزش زبان ها -به گفته ژان پی یر روبر- عملی ذهنی است که به رمز گشایی یک پیام شفاهی توسط شنونده یا یک پیام نوشتاری توسط خواننده می پردازد.این مفهوم به گفته ژان پی یر کوک قابلیتی ... بیشترتاثیر آموزش معکوس بر روی یادگیری زبان آموزان خردسال زبان فرانسه
دوره 14، شماره 27 ، شهریور 1397، ، صفحه 71-88
چکیده
در آموزش سنتی، فعالیتهای شناختی سطح پایین (شناخت و درک) در کلاس انجام میشود و فعالیتهای شناختی سطح بالا (تجزیه و تحلیل، نتیجهگیری و تولید) در خانه بدون کمک معلم صورت میگیرد. در آموزش معکوس، مراحل ... بیشتربررسی مشکلات دانشجویان زبان فرانسه در یادگیری حروف تعریف معین، نامعین، ادغامی و مقداری
دوره 14، شماره 27 ، شهریور 1397، ، صفحه 89-114
چکیده
چکیدهبا توجه با تفاوتهای دستوری میان زبانهای فارسی و فرانسه، به نظر می رسد که زبان آموز ایرانی برای یادگیری نکات گرامری غایب از زبان مادری خویش با مشکلاتی مواجه خواهد شد. مقاله حاضر در صدد است تا به مطالعه ... بیشترهمبستگی میان عناصر کلان حرکتی و کلام: مورد زبان آموزان مبتدی فرانسه در ایران
دوره 14، شماره 27 ، شهریور 1397، ، صفحه 225-240